On Creativity: Laura Coroianu [CEO Emagic]

Creativitate / by Grolsch RO

Când vorbim despre creativitate, majoritatea dintre noi ne gândim în primul rând la domeniul artistic. Dar oare lucrurile stau chiar așa? Creativitatea e un termen foarte generos care de-a lungul timpului a fost definit în sute de feluri. De aceea, dăm startul seriei de interviuri On Creativity, în care încercăm să aflăm cum este percepută gândirea creativă de către oamenii din jurul nostru.

Laura Coroianu: Creativitatea, ca să nu ne apucăm de definiții gen textbook, este capacitatea omului de a genera ceva nou, de a lua bucăți de puzzle care există în jurul său și de a genera, de a crea ceva nou.

Nu trebuie să fii neapărat un artist pentru a fi creativ.

Poți să fii creativ în absolut orice domeniu. Cred că și un om care, nu știu, stă la șaibă și se ocupă cu șuruburi, poate într-un anumit moment să-și dea seama că poate să faca ceva și mai bun, să creeze un lucru și mai frumos, mai util și mai bun decât înainte.

Eu cred că absolut fiecare om este intrinsec creativ. Toată lumea se naște cu această capacitate de a crea. Fiecare poate fi un demiurg.

Dar cred că sunt extrem de multe programe negative care se instalează, chiar și din copilărie, în capul foarte multor oameni și au impresia că nu sunt creativi.

Și ce spuneam mai devreme, nu numai artiștii sau scriitorii sunt creativi, toată lumea, fiecare dintre noi poate fi un creator.

Dar important este să crezi în chestia asta. E momentul în care ți-ai depășit blocajele mentale, știi “a, eu nu pot”… În momentul ăla te-ai faultat singur și nu mai poți să ajungi nicăieri.

Cred că fiecare dintre noi ar trebui să își găsească acel hobby. Eu nu zic că trebuie să te lași de jobul pe care îl ai și să te apuci neapărat de asta, poți să o faci în timpul liber. Ideea este că trebuie să găsești neapărat lucrul pe care îl faci din toată inima și cu pasiune.

În cazul nostru, al meu și al soțului meu, pentru noi pasiunea a fost muzica. Mie mi se pare fantastic că noi putem să avem o carieră făcută cumva din hobby-ul nostru.

Întotdeauna am visat să facem un tip de boutique festival, care acum, între timp, a devenit foarte popular în Europa. Cred că și în restul lumii, dar în Europa este “the trend” acum, să faci un boutique festival.

Când vorbim de boutique festival, nu vorbim despre festivaluri mici, că sunt unele de 50.000 de oameni pe zi. Dar e un concept mai cochet, să zicem, în care e importantă și muzica, dar e mult mai importantă toată experiența.

Și foarte mult se merge pe creativitate și explorarea altor dimensiuni ale creativității, în afară de muzică. De aceea, la Awake, noi avem primul concurs de instalații de artă contemporană de mari dimensiuni – Art Door. Anul acesta este la a doua ediție, cu niște lucrări absolut spectaculoase. Și pentru prima oară avem o deschidere internațională. Avem și artiști din alte țări care au câștigat un premiu în Awake.

Avem un design special al festivalului, avem o temă. Anul ăsta este New Funky Royals. Noi implicăm foarte mult publicul în expresia personală a creativității în cadrul festivalului.

Deci ăsta e un alt tip de festival, un festival mediu. Nu e cum era B’est Fest, care era un monstru de festival. E un festival mediu ca dimensiuni, dar care se adresează în mod special comunităților creative.




Back Published 18 Jul 2018 Creativitate
0 comments
Choose a cover
Choose